Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYiğit, Feride
dc.contributor.authorSula, Nisa
dc.date.accessioned2025-10-15T05:36:26Z
dc.date.available2025-10-15T05:36:26Z
dc.date.issued2025en_US
dc.date.submitted2025-06-18
dc.identifier.citationSula, N. (2025). Simülasyona Dayalı Doğum Yönetimi Eğitiminin Ebelik Öğrencilerinin Klinik Uygulama Tutumlarına ve Öz Yeterliliğine Etkisi. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Atlas Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Ebelik Anabilim Dalı, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12900/834
dc.description.abstractEbelik eğitiminde simülasyona dayalı eğitim, öğrencilerin klinik uygulama becerilerinin gelişimi, klinik uygulamaya aktif katılımı ve öğrencilerin özgüven kazanmasını desteklemesi açısından önemlidir. Farklı doğum yönetimi eğitimi alan öğrencilerin klinik uygulama tutumları ve öz yeterliliklerinin belirlenip karşılaştırılmasını yapmak amacıyla planlanan bu araştırma tanımlayıcı-karşılaştırmalı kesitsel tasarımdadır. İki vakıf üniversitesi Ebelik Bölümü öğrencilerinden Ocak- Mayıs 2024 tarihleri arasında araştırmaya dahil edilme kriterlerine uyan öğrenciler (n=104) araştırmaya dahil edilmiştir. Doğum yönetiminde simülasyona dayalı eğitim alan öğrenciler deney grubunu oluştururken, simülasyona dayalı eğitim almayan grup kontrol grubunu oluşturmaktadır. Deney grubundaki öğrenciler araştırmacının da uygulamalı derslere katılımı ile 14 haftalık simülasyona dayalı doğum yönetimi dersi alırken; kontrol grubu beceri laboratuvarında maket ve malzemeler ile eğitim almıştır. Veriler Öğrenci Tanıtıcı Bilgi Formu, Klinik Uygulama Değerlendirme Formu, Klinik Uygulamalara Yönelik Tutum Ölçeği ve Öz Etkililik-Yeterlik Ölçeği ile toplanmış, uygun istatistik yöntemi ile değerlendirilmiştir. Çalışmamızın sonucunda simülasyona dayalı doğum yönetimi alan öğrencilerin klinik uygulamada kendilerini daha yeterli hissettikleri (t=1.690; p<.001) belirlenmiştir. Klinik uygulamaya yönelik tutum ve öz etkililik-yeterliliklerinin benzer özellik gösterdiği saptanmıştır (p>.05). Öğrencilerin klinik uygulamaya yönelik tutumları ve öz yeterlilikleri arasında pozitif yönlü orta seviyede bir ilişki olduğu bulunmuştur (p<.05).en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİSTANBUL ATLAS ÜNİVERSİTESİ LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSimülasyon Eğitimien_US
dc.subjectSimülasyonda Doğumen_US
dc.subjectEbeliken_US
dc.subjectEbelik Eğitimien_US
dc.subjectKlinik Uygulamaen_US
dc.subjectTutumen_US
dc.subjectÖz Yeterliliken_US
dc.titleSimülasyona dayalı doğum yönetimi eğitiminin ebelik öğrencilerinin klinik uygulama tutumlarına ve öz yeterliliğine etkisi / The effect of simulation-based birth management education on midwifery students' clinical practice attitudes and self-efficacyen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentİstanbul Atlas Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Ebelik Bölümüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster