Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAkel, Sultan
dc.contributor.authorErarslan, Sena
dc.contributor.authorTekin, Kevin
dc.contributor.authorAltın, Semra
dc.contributor.authorKorkut, Melike
dc.contributor.authorÇalışkan, Demet
dc.contributor.authorKeskin, Suzan
dc.contributor.authorBozkurt, Ceren
dc.contributor.authorKeskin, Batuhan
dc.contributor.authorSönmez, Berkant
dc.contributor.authorKöroğlu, Ayça
dc.date.accessioned2025-03-21T17:07:04Z
dc.date.available2025-03-21T17:07:04Z
dc.date.issued2025en_US
dc.identifier.citationErsin A, Akel S, Erarslan S, Tekin K, Altın S, Korkut M, Çalışkan D, Keskin S, Bozkurt C, Keskin B, Sönmez B, Köroğlu A. ERGOTERAPİ ÖĞRENCİLERİNİN İŞ BULMA KAYGILARININ AKTİVİTE-ROL DENGESİ İLE İLİŞKİSİNİN İNCELENMESİ. ATLJM. 2025;5(12):19-24.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12900/602
dc.description.abstractAmaç: Bu çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinin iş hayatına geçiş sürecinde hissettikleri iş bulma kaygısı ile algıladıkları aktivite-rol dengesi arasındaki ilişkiyi incelemekti. Gereç ve yöntem: İstanbul’daki üniversitelerin ergoterapi bölümlerinde son sınıf öğrencisi olan 78 katılımcının yer aldığı araştırma, kesitsel bir yöntemle gerçekleştirildi. Katılımcıların demografik bilgileri alındı, İş Bulma Kaygısı Ölçeği ve Aktivite-Rol Dengesi Anketi kullanılarak araştırma verileri elde edildi ve analiz edildi. Bulgular: Bulgular, öğrencilerin orta düzeyde iş bulma kaygısına ve aktivite-rol dengesine sahip olduklarını gösterdi. Ayrıca, daha önce iş deneyimi olan öğrencilerin kaygı düzeyleri ve aktivite-rol dengeleri, iş deneyimi olmayanlara göre daha yüksek bulundu. İş arama süresi ile iş bulma kaygısı ve aktivite-rol dengesi arasında istatistiksel olarak anlamlı ilişki tespit edildi (p=0,020; r=0,262). Sonuç: Sonuçlar, ergoterapi öğrencilerinin iş bulma kaygılarını azaltmak ve aktivite-rol dengelerini iyileştirmek için kariyer danışmanlığı ve destek hizmetlerine ihtiyaç duyulduğunu göstermektedir. Ergoterapi öğrencilerinin iş hayatlarında daha verimli çalışabilmeleri adına bu desteklerin önemli olduğu düşünülmektedir.en_US
dc.description.abstractAim: The aim of this study was to examine the relationship between university students’ anxiety about finding a job and their perceived activity-role balance during the transition to working life. Materials and Methods: The study, which included 78 participants who were senior students in occupational therapy departments of universities in Istanbul, was conducted using a cross-sectional method. Demographic information was collected from the participants, and research data was collected and analysed using the Job Finding Anxiety Scale and the Activity-Role Balance Questionnaire. Results: The results show that the students have moderate levels of job search anxiety and activity-role balance. In addition, it was found that the levels of anxiety and activity-role balance of students with previous work experience were higher than those of students without work experience. A statistically significant relationship was found between the duration of the job search and job anxiety and activity-role balance (p=0,020; r=0,262). Conclusion: The findings indicate that career counselling and support services are needed to reduce occupational therapy students’ job anxiety and improve their activity-role balance. It is suggested that this support is important for occupational therapy students to be more effective in their professional lives.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Atlas Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.54270/atljm.2025.70en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİş bulma kaygısıen_US
dc.subjectAktivite- rol dengesien_US
dc.subjectİşen_US
dc.titleErgoterapi Öğrencilerinin İş Bulma Kaygılarının Aktivite-Rol Dengesi ile İlişkisinin İncelenmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentİstanbul Atlas Üniversitesi, Tıp Fakültesi, Temel Tıp Bilimleri Bölümüen_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0002-2645-5850en_US
dc.contributor.institutionauthorAkel, Sultan
dc.contributor.institutionauthorErarslan, Sena
dc.contributor.institutionauthorErsin, Aybüke
dc.identifier.volume5en_US
dc.identifier.issue12en_US
dc.identifier.startpage19en_US
dc.identifier.endpage24en_US
dc.relation.journalAtlas Üniversitesi Tıp ve Sağlık Bilimleri Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster