dc.contributor.author | Akel, Sultan | |
dc.contributor.author | Erarslan, Sena | |
dc.contributor.author | Tekin, Kevin | |
dc.contributor.author | Altın, Semra | |
dc.contributor.author | Korkut, Melike | |
dc.contributor.author | Çalışkan, Demet | |
dc.contributor.author | Keskin, Suzan | |
dc.contributor.author | Bozkurt, Ceren | |
dc.contributor.author | Keskin, Batuhan | |
dc.contributor.author | Sönmez, Berkant | |
dc.contributor.author | Köroğlu, Ayça | |
dc.date.accessioned | 2025-03-21T17:07:04Z | |
dc.date.available | 2025-03-21T17:07:04Z | |
dc.date.issued | 2025 | en_US |
dc.identifier.citation | Ersin A, Akel S, Erarslan S, Tekin K, Altın S, Korkut M, Çalışkan D, Keskin S, Bozkurt C, Keskin B, Sönmez B, Köroğlu A. ERGOTERAPİ ÖĞRENCİLERİNİN İŞ BULMA KAYGILARININ AKTİVİTE-ROL DENGESİ İLE İLİŞKİSİNİN İNCELENMESİ. ATLJM. 2025;5(12):19-24. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12900/602 | |
dc.description.abstract | Amaç: Bu çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinin iş hayatına geçiş sürecinde hissettikleri iş bulma kaygısı ile algıladıkları aktivite-rol dengesi arasındaki
ilişkiyi incelemekti.
Gereç ve yöntem: İstanbul’daki üniversitelerin ergoterapi bölümlerinde son sınıf öğrencisi olan 78 katılımcının yer aldığı araştırma, kesitsel bir yöntemle
gerçekleştirildi. Katılımcıların demografik bilgileri alındı, İş Bulma Kaygısı Ölçeği ve Aktivite-Rol Dengesi Anketi kullanılarak araştırma verileri elde edildi ve
analiz edildi.
Bulgular: Bulgular, öğrencilerin orta düzeyde iş bulma kaygısına ve aktivite-rol dengesine sahip olduklarını gösterdi. Ayrıca, daha önce iş deneyimi olan
öğrencilerin kaygı düzeyleri ve aktivite-rol dengeleri, iş deneyimi olmayanlara göre daha yüksek bulundu. İş arama süresi ile iş bulma kaygısı ve aktivite-rol
dengesi arasında istatistiksel olarak anlamlı ilişki tespit edildi (p=0,020; r=0,262).
Sonuç: Sonuçlar, ergoterapi öğrencilerinin iş bulma kaygılarını azaltmak ve aktivite-rol dengelerini iyileştirmek için kariyer danışmanlığı ve destek
hizmetlerine ihtiyaç duyulduğunu göstermektedir. Ergoterapi öğrencilerinin iş hayatlarında daha verimli çalışabilmeleri adına bu desteklerin önemli olduğu
düşünülmektedir. | en_US |
dc.description.abstract | Aim: The aim of this study was to examine the relationship between university students’ anxiety about finding a job and their perceived activity-role balance during the transition to working life.
Materials and Methods: The study, which included 78 participants who were senior students in occupational therapy departments of universities in Istanbul, was conducted using a cross-sectional method. Demographic information was collected from the participants, and research data was collected and
analysed using the Job Finding Anxiety Scale and the Activity-Role Balance Questionnaire.
Results: The results show that the students have moderate levels of job search anxiety and activity-role balance. In addition, it was found that the levels
of anxiety and activity-role balance of students with previous work experience were higher than those of students without work experience. A statistically
significant relationship was found between the duration of the job search and job anxiety and activity-role balance (p=0,020; r=0,262).
Conclusion: The findings indicate that career counselling and support services are needed to reduce occupational therapy students’ job anxiety and improve their activity-role balance. It is suggested that this support is important for occupational therapy students to be more effective in their professional
lives. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | İstanbul Atlas Üniversitesi | en_US |
dc.relation.isversionof | 10.54270/atljm.2025.70 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | İş bulma kaygısı | en_US |
dc.subject | Aktivite- rol dengesi | en_US |
dc.subject | İş | en_US |
dc.title | Ergoterapi Öğrencilerinin İş Bulma Kaygılarının Aktivite-Rol Dengesi ile İlişkisinin İncelenmesi | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.department | İstanbul Atlas Üniversitesi, Tıp Fakültesi, Temel Tıp Bilimleri Bölümü | en_US |
dc.authorid | https://orcid.org/0000-0002-2645-5850 | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Akel, Sultan | |
dc.contributor.institutionauthor | Erarslan, Sena | |
dc.contributor.institutionauthor | Ersin, Aybüke | |
dc.identifier.volume | 5 | en_US |
dc.identifier.issue | 12 | en_US |
dc.identifier.startpage | 19 | en_US |
dc.identifier.endpage | 24 | en_US |
dc.relation.journal | Atlas Üniversitesi Tıp ve Sağlık Bilimleri Dergisi | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |