Ergoterapi Öğrencilerinin İş Bulma Kaygılarının Aktivite-Rol Dengesi ile İlişkisinin İncelenmesi
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2025Yazar
Akel, SultanErarslan, Sena
Tekin, Kevin
Altın, Semra
Korkut, Melike
Çalışkan, Demet
Keskin, Suzan
Bozkurt, Ceren
Keskin, Batuhan
Sönmez, Berkant
Köroğlu, Ayça
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterKünye
Ersin A, Akel S, Erarslan S, Tekin K, Altın S, Korkut M, Çalışkan D, Keskin S, Bozkurt C, Keskin B, Sönmez B, Köroğlu A. ERGOTERAPİ ÖĞRENCİLERİNİN İŞ BULMA KAYGILARININ AKTİVİTE-ROL DENGESİ İLE İLİŞKİSİNİN İNCELENMESİ. ATLJM. 2025;5(12):19-24.Özet
Amaç: Bu çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinin iş hayatına geçiş sürecinde hissettikleri iş bulma kaygısı ile algıladıkları aktivite-rol dengesi arasındaki
ilişkiyi incelemekti.
Gereç ve yöntem: İstanbul’daki üniversitelerin ergoterapi bölümlerinde son sınıf öğrencisi olan 78 katılımcının yer aldığı araştırma, kesitsel bir yöntemle
gerçekleştirildi. Katılımcıların demografik bilgileri alındı, İş Bulma Kaygısı Ölçeği ve Aktivite-Rol Dengesi Anketi kullanılarak araştırma verileri elde edildi ve
analiz edildi.
Bulgular: Bulgular, öğrencilerin orta düzeyde iş bulma kaygısına ve aktivite-rol dengesine sahip olduklarını gösterdi. Ayrıca, daha önce iş deneyimi olan
öğrencilerin kaygı düzeyleri ve aktivite-rol dengeleri, iş deneyimi olmayanlara göre daha yüksek bulundu. İş arama süresi ile iş bulma kaygısı ve aktivite-rol
dengesi arasında istatistiksel olarak anlamlı ilişki tespit edildi (p=0,020; r=0,262).
Sonuç: Sonuçlar, ergoterapi öğrencilerinin iş bulma kaygılarını azaltmak ve aktivite-rol dengelerini iyileştirmek için kariyer danışmanlığı ve destek
hizmetlerine ihtiyaç duyulduğunu göstermektedir. Ergoterapi öğrencilerinin iş hayatlarında daha verimli çalışabilmeleri adına bu desteklerin önemli olduğu
düşünülmektedir. Aim: The aim of this study was to examine the relationship between university students’ anxiety about finding a job and their perceived activity-role balance during the transition to working life.
Materials and Methods: The study, which included 78 participants who were senior students in occupational therapy departments of universities in Istanbul, was conducted using a cross-sectional method. Demographic information was collected from the participants, and research data was collected and
analysed using the Job Finding Anxiety Scale and the Activity-Role Balance Questionnaire.
Results: The results show that the students have moderate levels of job search anxiety and activity-role balance. In addition, it was found that the levels
of anxiety and activity-role balance of students with previous work experience were higher than those of students without work experience. A statistically
significant relationship was found between the duration of the job search and job anxiety and activity-role balance (p=0,020; r=0,262).
Conclusion: The findings indicate that career counselling and support services are needed to reduce occupational therapy students’ job anxiety and improve their activity-role balance. It is suggested that this support is important for occupational therapy students to be more effective in their professional
lives.