Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAyaz, Elifcan
dc.contributor.authorDoğan, Orhan
dc.date.accessioned2025-03-21T12:49:13Z
dc.date.available2025-03-21T12:49:13Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.citationAyaz E, Doğan O. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNDE ÖZSAYGI DÜZEYLERİ VE PSİKOLOJİK İYİ OLUŞ ARASINDAKİ İLİŞKİ. ATLJM. 2023;2(6):30-41.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12900/569
dc.description.abstractAmaç: Bu çalışmada gençlerin/ergenlerin psikolojik iyi oluşları üzerinde büyük etkisi bulunan öz saygı düzeylerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Gereç ve Yöntem: Araştırma İstanbul’da bir vakıf üniversitesi öğrencilerinde gönüllülük esasına göre yapılmıştır. Çalışmada Kişisel Bilgi Formu, Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeği, Psikolojik İyi Oluş Ölçeği kullanılmış ve toplam 401 öğrencinin verisi değerlendirilmiştir. Araştırma hipotezi doğrusal regresyon analizi aracılığıyla test edilmiştir. Bulgular: Elde edilen sonuçlar ANOVA, student-t testi, F testi, Tukey testi ve regresyon analizi kullanılarak değerlendirilmiştir. Özsaygı algısında cinsiyet, fakülte ve sınıflara göre; psikolojik iyi oluş algısında yaş grupları ve fakülteye göre istatistiksel yönden anlamlı farklılık bulunmuştur. Ek olarak öğrencilerin özsaygı düzeyinin psikolojik iyi oluşlarını olumlu yönde etkilediği bulunmuştur (R2=0,469). Tartışma: Özsaygı ve psikolojik iyi oluşu çeşitli demografik değişkenler etkilemektedir. Öğrencilerin sağlığını, mutluluğunu, uyumunu ve başarısını etkileyen bu değişkenlerin ele alınması önemlidir.en_US
dc.description.abstractAim: In this study, it was aimed to examine the self-esteem levels of young people/adolescents, which have a great impact on their psychological well-being. Materials and Methods: The research was carried out on a voluntary basis among the students of a foundation university in Istanbul. In the study, Personal Information Form, Rosenberg Self-Esteem Scale, Psychological Well-Being Scale were used and 401 students’ data were evaluated. The research hypothesis was tested through linear regression analysis. Findings: Obtained results were evaluated using ANOVA, student-t test, F test, Tukey test and regression analysis. It has been found that gender, faculty, class level affect self-esteem as statistically significant; and age groups, faculty affect psychological well-being as statistically significant. Additionally, the students’ self-esteem level affects their perceptions of psychological well-being positively. (R2=0,469). Discussion: Various demographic variables affect both self-esteem level and psychological well-being. To deal these variables is important because they affect the students’ health, happiness, harmony, and success.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Atlas Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.54270/atljm.2023.29en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖzsaygıen_US
dc.subjectPsikolojik iyi oluşen_US
dc.subjectÜniversite öğrencilerien_US
dc.subjectÖz kabulen_US
dc.subjectÖzerkliken_US
dc.titleÜniversite Öğrencilerinde Özsaygı Düzeyleri ve Psikolojik İyi Oluş Arasındaki İlişkien_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentİstanbul Atlas Üniversitesi, Tıp Fakültesi, Temel Tıp Bilimleri Bölümüen_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0001-5109-261Xen_US
dc.contributor.institutionauthorAyaz, Elifcan
dc.contributor.institutionauthorDoğan, Orhan
dc.identifier.volume2en_US
dc.identifier.issue6en_US
dc.identifier.startpage30en_US
dc.identifier.endpage41en_US
dc.relation.journalAtlas Üniversitesi Tıp ve Sağlık Bilimleri Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster