Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorİldiz, Mehmet Kaan
dc.contributor.authorAğce, Zeynep Bahadır
dc.date.accessioned2025-03-17T11:24:37Z
dc.date.available2025-03-17T11:24:37Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.citationİldiz MK, Bahadır Ağce Z. TAM KATILIMLI SANAL GERÇEKLİĞİN REHABİLİTASYONDAKİ KULLANIMININ İNCELENMESİ. ATLJM. 2022;1(3):19-2.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12900/552
dc.description.abstractSanal gerçekliğin tanımı günümüze gelene kadar birçok değişime uğramıştır. Bu değişimin temel sebebi sanal gerçekliğin kullanım önceliğinin devamlı değişmesidir. Sanal gerçeklik (SG) kaskı tipi teknolojileri (KT) (Virtual reality–head mount display/KT) geçtiğimiz yıllarda tekrardan karşımıza çıkan popüler bir market ürünüdür. Bu popülerlik bazı teknoloji firmalarının sanal gerçeklik teknolojisine yatırım yapması ve tüketicinin ilgisini ve isteklerini dikkate almasından kaynaklanmaktadır. Bu cihazlardan gelişmişi olan kask tipi sanal gerçeklik teknolojileri, en derin gerçekliğe sahip SG teknolojisini temsil etmektedir. Sağlık alanında kullanılan sanal gerçeklik teknolojileri rehabilitasyon için özelleştirilmiş sistemler olarak kategorilendirilebilir. SG, nörolojik rehabilitasyonda hastaların fonksiyonel yeteneklerini geliştirebilen, hedefe yönelik görevler ve tekrar gibi çeşitli özellikler sunan yeni ve etkili terapötik araçlarla alternatif rehabilitasyon programları sunar. Egzersiz için sanal gerçeklik ortamlarının kullanımının, yaşlı yetişkinlerde egzersiz davranışını artırma potansiyeline sahip olduğu son zamanlarda önerilen sanal gerçeklik etkilerindendir. Sanal gerçeklik teknolojisi gün geçtikçe gelişen ve kullanılabilirliği artan bir teknolojidir. Yapılan araştırmalar da göstermektedir ki kullanımı arttıkça sanal gerçekliğin kullanımına yönelik problemler ve avantajlar artmaktadır. Bu yüzden kullanılabilirliği arttıkça sınırlarının tanımlanması ve standardize bir uygulama şablonunun oluşturulması oldukça zaman alacaktır. Hem katılımcının hem de fiziksel çevrenin özel koşullarına uyum sağlayan bir sanal gerçeklik teknolojisinin sağlanması için teknolojik donanımların gelişmesi ve bu özel koşullara uyum sağlayabilir hale gelmesi gerekmektedir. Rehabilitasyon alanında kullanılacak sanal gerçeklik sistemlerinin özellikle terapötik amaçla üretilen ciddi oyunların tasarımının artması ve artan bu yazılımların çeşitliliğinin artması gerekmektedir. Bu etkili çalışma için multidisipliner sanal gerçeklik uygulamaları tasarım imkanlarının artırılması gerekmektedir. Sanal gerçeklik teknolojilerinden olan kask timi tam katılımlı sağlayan sanal gerçeklik sistemleri (KT-SG) eski sanal gerçeklik platformlarına göre daha çok kullanılmakta ve daha geniş bir kullanıcı kitlesine ulaşmaktadır. Bu erişilebilirlik kask tipi sanal gerçeklik sistemlerinin klinik araştırmalarda yıl geçtikçe daha büyük bir vizyona sahip olduğu görülmektedir.en_US
dc.description.abstractThe definition of virtual reality has undergone many changes until today. The main reason for this change is the constant change in the priority of use of virtual reality. Virtual reality (VR) head mount display type technologies (HMD) (Virtual reality – head mount display / HMD) is a popular market product that has appeared again in recent years. This popularity is due to the fact that some technology companies invest in virtual reality technology and take into account the interests and wishes of the consumer. Head Mount Display-type virtual reality technologies, which are developed from these devices, represent VR technology with the deepest reality. Virtual reality technologies used in the field of health can be categorized as customized systems for rehabilitation. SG offers alternative rehabilitation programs with new and effective therapeutic tools that can improve the functional abilities of patients in neurological rehabilitation, offering a variety of features such as goal-directed tasks and repetition. One of the recently suggested virtual reality effects is that the use of virtual reality environments for exercise has the potential to increase exercise behavior in older adults. Virtual reality technology is a technology that is developing day by day and its usability is increasing. Studies Show that as its use increases, the problems and advantages of using virtual reality increase. Therefore, as its usability increases, it will take a lot of time to define its limits and create a standardized application template. In order to provide a virtual reality technology that adapts to the special conditions of both the participant and the physical environment, technological equipment needs to be developed and become adaptable to these special conditions. It is necessary to increase the design of virtual reality systems to be used in the field of rehabilitation, especially for serious games produced for therapeutic purposes, and to increase the diversity of these increasing software. For this effective study, it is necessary to increase the design possibilities of multidisciplinary virtual reality applications. Virtual reality systems (HMD-VR), which is one of the virtual reality technologies with full participation of the helmet team, are used more than the old virtual reality platforms and reach a wider user base. These accessibility helmet type virtual reality systems seem to have a greater vision in clinical research year by year.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Atlas Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.54270/atljm.2022.13en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSanal gerçekliken_US
dc.subjectRehabilitasyonen_US
dc.subjectSağlık teknolojileren_US
dc.titleTam Katılımlı Sanal Gerçekliğin Rehabilitasyon Kullanımının İncelenmesien_US
dc.typeotheren_US
dc.departmentİstanbul Atlas Üniversitesi, Tıp Fakültesi, Temel Tıp Bilimleri Bölümüen_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0003-0429-3915en_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0002-7674-9830en_US
dc.contributor.institutionauthorİldiz, Mehmet Kaan
dc.contributor.institutionauthorAğce, Zeynep Bahadır
dc.identifier.volume1en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage19en_US
dc.identifier.endpage29en_US
dc.relation.journalAtlas Üniversitesi Tıp ve Sağlık Bilimleri Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster