Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAksoy, Ömercan
dc.contributor.authorYiğit, Feride
dc.contributor.authorYurtsev, Esra
dc.date.accessioned2025-03-17T11:15:20Z
dc.date.available2025-03-17T11:15:20Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.citationAksoy Ö, Yiğit F, Yurtsev E. PERİNATOLOJİDE SAĞLIK EĞİTİMİ: GELİŞEN VE DEĞİŞEN DİNAMİKLER. ATLJM. 2022;1(3):6-18.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12900/551
dc.description.abstractSağlık eğitimi geniş anlamıyla bireylerde sağlıklı yaşam biçimi davranışları oluşturmak için verilen ve amaca yönelik öğrenme eğitimlerini kapsayan bir süreçtir. Sağlık eğitiminin iyi bir şekilde yürütülebilmesi için planlama, uygulama ve değerlendirme basamaklarına hâkim olmak gerekmektedir. Sağlık eğitiminde engellerin bilinmesi, önümüze çıkabilecek engellere karşı hazırlıklı olmak ve süreci yönetme konusunda yardımcı olmaktadır. Günümüzde artan teknoloji kullanımı ve özellikle yapay zekâ alanındaki çalışmalar sağlık eğitiminde de yerini almaya başlamıştır. Perinatolojide sağlık eğitimi kapsamında, simulasyon uygulamaları ve sanal gerçeklik, yapay zekâ yardımıyla üstün bir öğrenme ortamı geliştirmektedir. Aynı zamanda, hasta eğitim programları da artık bu teknolojiler üzerinden yürütülmektedir. Ülkemizde, klasik öğrenme modelleri yaygın olarak kullanılmaktadır. Gebe eğitimleri ve değerlendirilmesiyle ilgili çalışmalar ülkemizde sınırlıdır. Türkiye’de riskli gebelik eğitimi ile ilgili literatürde bir araştırmaya veya derlemeye rastlanmamıştır. Bu derlemenin amacı sağlık eğitiminin temelleri doğrultusunda hem öğrenci eğitimini hem de hasta eğitimini perinatoloji çerçevesinde açıklamaktır.en_US
dc.description.abstractHealth education is a process that encompasses given and goal-oriented learning trainings in order to create healthy lifestyle behaviors in individuals. In order to carry out health education in a good way, planning, implementation and evaluation steps should be understood. Knowing the obstacles in health education helps us to be prepared for the obstacles and to manage the process. Nowadays, the increasing use of technology and especially in the field of artificial intelligence began to take its place in health education. Within the scope of health education in perinatology, simulation applications and virtual reality develop a superior learning environment with the help of artificial intelligence. At the same time, patient education programs are now carried out through these technologies. In our country, classical learning models are widely used. Researches related to pregnant education and evaluation are limited in our country. There is no research or review in the literature on risky pregnancy education in Turkey. The aim of this review is to explain both student education and patient education within the framework of perinatology in line with the foundations of health education.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Atlas Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.54270/atljm.2022.12en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPerinatolojien_US
dc.subjectSağlıken_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectTeknolojien_US
dc.subjectObstetrien_US
dc.titlePerinatolojide Sağlık Eğitimi: Gelişen ve Değişen Dinamikleren_US
dc.typeotheren_US
dc.departmentİstanbul Atlas Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Ebelik Ana Bilim Dalıen_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0003-4344-8190en_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0001-8152-0400en_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0001-6347-2521en_US
dc.contributor.institutionauthorAksoy, Ömercan
dc.contributor.institutionauthorYiğit, Feride
dc.contributor.institutionauthorYurtsev, Esra
dc.identifier.volume1en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage6en_US
dc.identifier.endpage18en_US
dc.relation.journalAtlas Üniversitesi Tıp ve Sağlık Bilimleri Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster