Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDuman, Canan
dc.contributor.authorAl-Batayneh, Ola B.
dc.contributor.authorAhmad, Sajjad
dc.contributor.authorDurward, Callum S.
dc.contributor.authorKobylińska, Angelika
dc.contributor.authorVieira, Alexandre R.
dc.contributor.authorTredoux, Sheree
dc.contributor.authorOkutan, Alev Eda
dc.contributor.authorEgil, Edibe
dc.contributor.authorKalaoğlu, Elif Ece
dc.contributor.authorŞirinoğlu Çapan, Belen
dc.contributor.authorAkşit Bıçak, Damla
dc.contributor.authorZafar, Sobia
dc.date.accessioned2023-10-04T05:47:47Z
dc.date.available2023-10-04T05:47:47Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationDuman, C., Al-Batayneh, O. B., Ahmad, S., Durward, C. S., Kobylińska, A., Vieira, A. R., Tredoux, S., Okutan, A. E., Egil, E., Kalaoglu, E. E., Sirinoglu Capan, B., Aksit Bicak, D., & Zafar, S. (2021). Self-reported knowledge, attitudes, and practice of final-year dental students in relation to child abuse: A multi-centre study. International journal of paediatric dentistry, 31(6), 801–809. https://doi.org/10.1111/ipd.12781en_US
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.1111/ipd.12781
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12900/163
dc.description.abstractArka plan: Dünya çapında çocuk istismarı vakalarının sayısı artıyor; bu nedenle çocuklarla teması olan bireylerin bu konuda eğitilmesi önemlidir. Buna çocuk istismarının tespit edilmesinde ve bildirilmesinde önemli rol oynayan diş hekimleri de dahildir. Amaç: Diş hekimliği son sınıf öğrencisinin çocuk istismarına ilişkin bilgi, tutum ve uygulamalarını belirlemek ve karşılaştırmak. Tasarım: 10 ülkedeki 11 diş hekimliği okulunun öğrencilerine 38 maddelik ve dört bölümden oluşan çevrimiçi bir anket dağıtıldı. Veri analizi için SPSS ve GraphPad Prism kullanıldı. İstatistiksel anlamlılık düzeyleri ki-kare testi kullanılarak belirlendi. P ≤.05 istatistiksel olarak anlamlı kabul edildi. Bulgular: Anketi toplam 660 öğrenci tamamladı. Öğrencilerin yüzde 56'sı çocuk istismarı konusunda örgün eğitim almış, yüzde 86'sı ek eğitim istiyordu. Çocuk istismarına ilişkin bilgi Avustralya, ABD ve Ürdün'de diğer ülkelerle karşılaştırıldığında önemli ölçüde daha yüksekti. İnternet (%60,3) çocuk istismarı konusunda bilgi kaynağı olarak en sık kullanıldı. Sonuç: Araştırma, diş hekimliği öğrencilerinin çocuk istismarını tanıma ve bildirme konusunda bilgi ve deneyime sahip olmadıklarını gösterdi. Yanıt verenlerin çoğu ek eğitim alma isteğini belirtti; bu nedenle diş hekimliği okulları halihazırda öğrettiklerini gözden geçirmeli ve uygun değişiklikleri yapmalıdır.en_US
dc.description.abstractBackground: The number of child abuse cases is increasing worldwide; therefore, it is important to educate individuals having contact with children about it. This includes dentists who play a pivotal role in detecting and reporting child abuse. Aim: To identify and compare the final- year dental student's knowledge, attitudes, and practice in relation to child abuse. Design: A 38- item and four- part online questionnaire was distributed to students of 11 dental schools in 10 countries. SPSS and GraphPad Prism were used for data analysis. The levels of statistical significance were determined using a chi- square test. P ≤.05 was considered to be statistically significant. Results: A total of 660 students completed the survey. Fifty- six percent of the students received formal training on child abuse, and 86% wanted additional training. The knowledge of child abuse was significantly higher in Australia, the United States, and Jordan compared with other countries. Internet (60.3%) was commonly used as an information source for child abuse. Conclusions: The study showed that dental students lack knowledge and experience in recognizing and reporting child abuse. Most respondents indicated a desire for additional training; therefore, dental schools should review what they are currently teaching and make changes as appropriate.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherWileyen_US
dc.relation.isversionofhttps://doi.org/10.1111/ipd.12781en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTutumlaren_US
dc.subjectAttitudesen_US
dc.subjectÇocuk istismarıen_US
dc.subjectChild Abuseen_US
dc.subjectDiş Hekimliği Öğrencilerien_US
dc.subjectDental Studentsen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEducationen_US
dc.titleSelf reported knowledge, attitudes, and practice of final year dental students in relation to child abuse: A multi centre studyen_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentİstanbul Atlas Üniversitesi, Diş Hekimliği Fakültesien_US
dc.authorid0000-0003-1240-1285en_US
dc.contributor.institutionauthorDuman, Canan
dc.identifier.volume31en_US
dc.identifier.issue6en_US
dc.identifier.startpage801en_US
dc.identifier.endpage809en_US
dc.relation.journalINTERNATIONAL JOURNAL OF PAEDIATRIC DENTISTRYen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster