Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBuğday, Sena Nur
dc.date.accessioned2023-08-22T13:04:34Z
dc.date.available2023-08-22T13:04:34Z
dc.date.issued2023en_US
dc.date.submitted2023-07-10
dc.identifier.citationBuğday, S. N. (2023).Kekeme çocuklarda uygulanan seçici ve yoğunlaştırılmış dikkat eğitiminin kekemelik şiddetine etkisinin değerlendirilmesi. (Yüksek lisans tezi, İstanbul Atlas Üniversitesi, İstanbul). Erişim adresi https://hdl.handle.net/20.500.12900/151en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12900/151
dc.description.abstractKekemelik, erken çocukluk döneminde başlayan tekrarlar, uzatmalar ve bloklar şeklinde görülen akıcılık bozukluğudur. Yoğunlaştırılmış dikkat bir ya da birden fazla uyaran varken uyaranlardan yalnız birine odaklanabilmektir. Bu çalışmanın amacı yoğunlaştırılmış dikkat eğitimi ile kekeme bireylerin konuşmaya odaklanmalarını engelleyen etkenleri görmezden gelerek dikkat düzeylerini artırmaktır. Bu çalışmaya 9 yaş ile 9 yaş 11 ay arasında toplam 24 çocuk (12 kekeme çocuk, 12 akıcı konuşan çocuk) katıldı. Tüm katılımcıların çalışma öncesi ve sonrası d2 dikkat testleri ile Kekemelik Şiddetini Ölçme Aracı-4 (KEŞİDA-4) ile değerledirmeleri yapıldı. Kekemeliği olan 12 çocuğa yoğunlaştırılmış dikkat eğitimi verildi. Araştırmada, demografik değişenler bakımından öğrencilerin kekemelik şiddeti ve dikkat düzeyleri karşılaştırıldı. Kekeme bireylere uygulanan dikkat eğitimi öncesi ve sonrasında yapılan d2 dikkat testine (EK-4) göre psikomotor ve kavrama hızlarında artma, dikkatsizlik ve yönergeye uyma problemlemlerinde azalmalar görüldü ve sonuçlar istastistiksel olarak anlamlıydı (p<0.05). KEŞİDA-4 ile yapılan kekemelik değerlendirmesinde ise öntest ve sontest sonuçlarına göre çocukların kekemelik şiddetlerinde azalma tespit edildi (p<0.05). Kekemeliği etkileyen birçok faktör vardır ve dikkat becerisi bu faktörler arasında önemli bir yere sahiptir. Çalışmamızda elde edilen bulgulara göre kekeme bireylere uygulanan yoğunlaştırılmış dikkat eğitiminin kekemelik şiddetinde azalmalara ve psikomotor hızda artmalara neden oduğu görüldü. Bu bulgulara göre kekemelik terapilerine dikkat çalışmalarının eklenmesi süreci olumlu yönde etkileyebilir.en_US
dc.description.abstractStuttering, relapses, prolongations, and blocks beginning in early childhood It is a fluency disorder. concentrated attention to one or more stimuli being able to focus on only one of the stimuli when there is The aim of this study is concentrated With attention training, the factors that prevent stuttering individuals from focusing on speaking It is to increase their attention level by ignoring them. A total of 24 children (12 stuttering) between the ages of 9 and 9 years and 11 months were included in this study. child, 12 fluent speaking children). d2 attention of all participants before and after the study They were evaluated with the Stuttering Severity Assessment Tool-4 (KESIDA-4). Intensive attention training was given to 12 children with stuttering. In the research, demographics Students' stuttering severity and attention levels were compared in terms of changes. d2 attention training before and after attention training applied to individuals who stutter increase in psychomotor and grasping speeds, inattention and compliance with instructions according to the test (Appendix-4) problems were decreased and the results were statistically significant (p<0.05). In the evaluation of stuttering with KEŞİDA-4, according to the pretest and posttest results. A decrease in the severity of stuttering was detected in children (p<0.05). There are many factors affecting stuttering and attention skill is among these factors. has an important place. According to the findings obtained in our study, applied to stuttering individuals Intensified attention training reduces the severity of stuttering and psychomotor speed. was found to cause increases. According to these findings, studies of attention to stuttering therapies can affect the process positively.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Atlas Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectKekemeliken_US
dc.subjectStutteringen_US
dc.subjectSeçici dikkaten_US
dc.subjectSelective attentionen_US
dc.subjectYoğunlaştırılmış dikkaten_US
dc.subjectConcentrated attentionen_US
dc.titleKekeme çocuklarda uygulanan seçici ve yoğunlaştırılmış dikkat eğitiminin kekemelik şiddetine etkisinin değerlendirilmesi = Evaluation of the effect of selective and intensified attention training on stuttering severity in stuttering childrenen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentİstanbul Atlas Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Dil ve Konuşma Terapisi Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster