Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTemizel, Ayşenur
dc.contributor.authorErsin, Aybüke
dc.date.accessioned2025-03-17T12:40:10Z
dc.date.available2025-03-17T12:40:10Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.citationTemizel A, Ersin A. SCHROTH METODU: ADOLESAN İDİOPATİK SKOLYOZDA KANITA DAYALI UYGULAMALAR. ATLJM. 2022;2(4):10-7.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12900/557
dc.description.abstractSkolyoz, omurganın sagital ve frontal düzlemlerindeki farklılaşma ve omurganın 10 dereceden fazla eğilmesiyle kendini gösteren üç boyutlu bir anomalidir. Skolyoz, vertebraya ait yapısal problemler, nöromusküler problemler, ekstremite boy farkı gibi sebeplerle de meydana gelebilir fakat skolyozun büyük çoğunluğu (>%80) idiopatiktir. Bireyin idiyopatik skolyoz tanısı alması için ilk olarak skolyoza neden olabilen diğer muhtemel sebeplerin ekarte edilmesi gerekir. Skolyozun tedavi seçeneklerinde sıklıkla kullanılan yöntemlerden biri egzersizdir. Skolyoz Ortopedi ve Rehabilitasyon Tedavisi Derneğince skolyoza özgü egzersiz çeşitleri “Skolyoza Özel Fizyoterapi Egzersizleri” adı altında tanımlanır. Katharina Schroth tarafından geliştirilen Schroth metodu, 1921 yılından itibaren en yaygın şekilde uygulanan egzersiz tekniğidir. Bu egzersizlere 3 boyutlu denilmesinin sebebi tedavinin sagital, frontal ve horizontal düzlemlerde yapılan egzersizleri aynı anda içeriyor olmasıdır. Schroth egzersiz programı; özel solunum yöntemleri ile proprioseptif uyarıları ve sagital planda görsel geribildirim denetimini kullanarak gerçekleştirilen postür düzeltmelerinden oluşmaktadır. Literatürde, Schroth yönteminin idiopatik skolyozda Cobb açısında azalma ve hayat kalitesini iyileştirmede seviye II düzeyinde bilimsel kanıtları mevcuttur. Bu derleme makalede Schroth metodunun idiyopatik skolyozlu hastalar üzerindeki etkilerinin değerlendirilmesi, hastalar üzerinde çeşitli parametrelerdeki değişiklikler incelenmektedir.en_US
dc.description.abstractScoliosis is a three-dimensional deformity characterized by a deviation of the spine from its normal sagittal and frontal planes, with the spine bending over 10 degrees. Scoliosis can also occur due to structural problems of the vertebrae, neuromuscular problems, short legs, but a large part (>80%) of scoliosis is idiopathic. In order to be called idiopathic scoliosis, first of all, other possible causes that may cause scoliosis should be ruled out. One of the most commonly used method in the conservative treatment of scoliosis is exercise therapy. Scoliosis-specific exercises are defined as “Scoliosis-Specific Physiotherapy Exercises” by the International Society on Scoliosis Orthopedic and Rehabilitation Treatment (SOSORT). The Schroth method, developed by Katharina Schroth, is the most frequently applied three-dimensional exercise technique since 1921. The reason it is called 3D is that the treatment includes exercises performed in the sagittal, frontal and horizontal planes simultaneously. This treatment program; consists of postural corrections using proprioceptive stimuli with special breathing patterns and mirror control in the sagittal plane. In the literature, there is level II scientific evidence of the Schroth method in reducing the Cobb angle and improving the quality of life in adolescent idiopathic scoliosis. In this review article, the evaluation of the effects of the Schroth method on patients with idiopathic scoliosis and the changes in various parameters on patients are examined.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Atlas Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.54270/atljm.2022.17en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİdiopatik Skolyozen_US
dc.subjectSchrothen_US
dc.subjectFizyoterapien_US
dc.subjectSkolyozen_US
dc.subjectEgzersizen_US
dc.titleSchtoth Metodu : Adolesan İdiopatik Skolyozda Kanıta Dayalı Uygulamalaren_US
dc.typeotheren_US
dc.departmentİstanbul Atlas Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümüen_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0002-0782-928Xen_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0002-2645-5850en_US
dc.contributor.institutionauthorTemizel, Ayşenur
dc.contributor.institutionauthorErsin, Aybüke
dc.identifier.volume2en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage10en_US
dc.identifier.endpage17en_US
dc.relation.journalAtlas Üniversitesi Tıp ve Sağlık Bilimleri Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster