Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇetin, Hava
dc.date.accessioned2025-03-13T06:30:52Z
dc.date.available2025-03-13T06:30:52Z
dc.date.issued2024en_US
dc.date.submitted2024
dc.identifier.citationÇetin, H. (2024). 6-8.11 YaĢ Arası Çocuklarda Dil ve BiliĢsel GeliĢimin Matematik Performansına Etkisi Yüksek Lisans Tezi, Ġstanbul Atlas Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Dil ve KonuĢma Terapisi Anabilim Dalı, Ġstanbulen_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12900/510
dc.description.abstractDil bozukluğu görülen bireylerde matematiksel güçlük görülebileceği gibi matematik becerilerinde zorlanan bireylerde bazı dilsel ve bilişsel problemler görülebilir. Bu araştırmanın amacı; 6-8.11 yaş arası çocuklarda dil ve bilişsel gelişimin matematik performansına etkisini incelemektir. Araştırmaya 37 erkek, 15 kız toplam 52 birey dahil edilmiştir. 52 katılımcıdan sosyodemogrofik bilgileri alındıktan sonra katılımcılara sırasıyla TODİL (Türkçe Okul Çağı Dil Gelişim Testi), TAST (Türkçe Anlamsız Sözcük Tekrarı Testi), LİTMUS-TR (Türkçe Cümle Tekrarı Testi), WISC-R (Wechsler Çocuklar İçin Zeka Ölçeği) ve yaş düzeyine göre rutin olmayan matematiksel problemler sunulmuştur. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre TODİL dil bilgisi bileşke puanı ile matematik performansı arasında yüksek pozitif bir korelasyon olduğu gözlemlenmiştir. WISC-R benzerlik, sözel puan, küplerle desen ve tüm puan ile yüksek pozitif ilişki gözlemlenmiştir. LİTMUS-TR ile matematik performansı arasına da yüksek pozitif bir korelasyon gözlemlenmiştir. Bulguların sonucuna göre dil ve matematik arasında anlamlı ilişki olduğu gözlemlenmiş, dil seviyesi düşük olan çocuklarda matematik performansının düşük olduğu aksine dil seviyesi yüksek olan çocuklarda ise matematik performansının yüksek olduğu görülmüştür. Biliş ile matematik arasında da anlamlı bir ilişki olduğu gözlemlenmiştir. Bu araştırmada da dil ve bilişin matematik performansını etkilediği görülmüştür. Bu nedenle okul öncesi ve okul çağı çocuklarda matematik performansını arttırmak için dil becerilerini arttırmak ve bilişsel becerilerini desteklemek gerekmektedir. Anahtar kelimeler: Dil, biliş, matematik, rutin olmayan problemler.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Atlas Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDilen_US
dc.subjectBilişen_US
dc.subjectMatematiken_US
dc.subjectRutin olmayan problemleren_US
dc.title6-8.11 yaş arası çocuklarda dil ve bilişsel gelişimin matematik performansına etkisi / The effect of language and cognitive development on mathematical performance in children aged 6-8.11en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentİstanbul Atlas Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Dil ve Konuşma Terapisi Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster