Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇavuşoğlu, Ebrar
dc.date.accessioned2024-11-21T07:31:40Z
dc.date.available2024-11-21T07:31:40Z
dc.date.issued2023en_US
dc.date.submitted2023
dc.identifier.citationÇavuşoğlu, E. (2023). Çocukluk Çağı Endokrin Hastalıklarında Dil ve Bilişsel Becerilerin Matematik Performansı Üzerindeki Etkisi Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Atlas Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Dil ve Konuşma Terapisi Anabilim Dalı, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12900/434
dc.description.abstractEndokrin hastalık tanısı almış çocukların tipik gelişim gösteremeyebildikleri; sosyalduygusal sorunlarla birlikte dil, akademik ve bilişsel becerilerde güçlük yaşayabildikleri bilinmektedir Bu çalışmada endokrinolojik hastalığı olan çocuklar, normal gelişim gösteren akranları ile dil, biliş, matematiksel beceri ve psikosoyal özellikler açısından karşılaştırılmıştır. Bu çalışmanın amacı okul başarısızlığı yaşayan endokrin hastalığı bulunan çocukların, dil, biliş ve matematiksel beceri alanlarına yönelik olası terapötik ihtiyaçlarının ortaya konabilmesidir. Bu yolla dil ve konuşma bozukluklarının erken dönemde değerlendirilmesi ve müdahalenin planlanması mümkün hale gelebilecektir. Çalışmaya 15 endokrin hastalığı tanısı almış çocuk ve 15 sağlıklı gelişim gösteren çocuk katılmıştır. Katılımcılara Türkçe Okul Çağı Dil Gelişimi Testi (TODİL), Türkçe Anlamsız Sözcük Tekrarı Testi (TAST), Türkçe Çok Dilliler Cümle Tekrarı Testi (LITMUS-TR), Wechsler Çocuklar için Zeka Ölçeği (WISC-R), Problem Çözme Testi (PÇT), Çocuklarda Anksiyete ve Depresyon Ölçeği-Yenilenmiş (ÇADÖ-Y), Coopersmith Benlik Saygısı Envanteri, 4-18 Yaş Çocuk ve Gençlerde Davranış Değerlendirme Ölçeği uygulanmıştır. Verilerin analizinde SPSS (25. versiyon) paket programı kullanılmıştır. Analizlerde anlamlılık değeri olarak p<,005 değeri dikkate alınmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler endokrin hastalığı olan çocukların sağlıklı akranlarına göre dil, biliş ve matematiksel becerilerde daha düşük performans gösterdiklerini, psikolojik ölçekler ile değerlendirilen sosyal duygusal durum açısından ise farklılaşmadıklarını göstermektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Atlas Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÇocukluk çağı endokrinolojik hastalıken_US
dc.subjectDilen_US
dc.subjectBilişen_US
dc.subjectMatematiksel Performansen_US
dc.subjectChildhood endocrinologic diseaseen_US
dc.subjectLanguageen_US
dc.subjectCognitionen_US
dc.subjectMathematical Performanceen_US
dc.titleÇocukluk çağı endokrin hastalıklarında dil ve bilişsel becerilerin matematik performansı üzerindeki etkisi / The impact of language and cognitive skills on mathematics performance in childhood endocrine diseasesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentİstanbul Atlas Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Dil ve Konuşma Terapisi Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster