Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorMargirit Coşkun, Anahit
dc.contributor.authorVarışoğlu, Yeliz
dc.contributor.authorKoca Çavdar, Nebahat
dc.contributor.authorKutlu, Leman
dc.date.accessioned2023-10-09T13:30:28Z
dc.date.available2023-10-09T13:30:28Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.citationMargirit Coşkun, A., Varışoğlu, Y., Koca Çavdar, N. ve Kutlu, L. (2022). Relationship between health science students' gender-related attitudes and perception of honor. Perspectives in Psychiatric Care, 58(3), 928-939. https://dx.doi.org/10.1111/ppc.12878en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12900/193
dc.description.abstractAmaç: Bu çalışmanın amacı, çeşitli sağlık bilimleri fakültelerinde öğrenim gören öğrencilerin (n=427) cinsiyet ve namus algılarını ve bu algılar arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Tasarım ve Yöntemler: Veri toplama aracı olarak tanıtıcı bilgi formu, Cinsiyet Rolleri Tutum Ölçeği (GRAS) ve Kadınlara İlişkin “Namus” Anlayışına İlişkin Tutum Ölçeği (ASWRCH) kullanılmıştır. Bulgular: Öğrencilerin GRAS ve ASWRCH ortalama puanlarının sırasıyla 159,7±23,1 ve 104,1±15,5 olması öğrencilerin eşitlikçi bir tutuma ve onur algısına sahip olduklarını göstermektedir. Sonuç: Sağlıklı/hasta bireylere hizmet vermek üzere eğitim gören sağlık bilimleri fakültesi öğrencilerinin cinsiyet ve namus algısı açısından güçlü eşitlikçi tutumlara sahip oldukları belirlendi. Uygulamaya Etkileri: Sağlık bilimleri öğrencilerinin cinsiyet ve namus algısı açısından eşitlikçi bir yaklaşımla yetiştirilmesi, onların kişisel ve mesleki yaşamlarında eşitlikçi bir tutum benimsemelerini, toplumsal değişimi başlatma ve sürdürmede değişimin aktörleri olmalarını sağlayacaktır.en_US
dc.description.abstractPurposes: This study aimed to determine the perceptions of gender and honor of students (n = 427) in various health science faculties and the relationship between those perceptions. Design and Methods: An introductory information form, the Gender Roles Attitude Scale (GRAS), and the Attitude Scale for Women-Related Conception of “Honor” (ASWRCH) were used as data collection tools. Findings: The students' average scores on GRAS and ASWRCH were 159.7 ± 23.1 and 104.1 ± 15.5, respectively, demonstrating that students had an egalitarian attitude and perception of honor. Conclusions: Students from health science faculties, trained to provide service for healthy/sick individuals, were found to have strong egalitarian attitudes in terms of gender and perception of honor. Practice Implications: Raising health sciences students, with an egalitarian approach in terms of gender and honor perception will enable them to adopt an egalitarian attitude in their personal and professional lives and to become agents of change in initiating and sustaining social change.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherWileyen_US
dc.relation.isversionof10.1111/ppc.12878en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEşitlikçiliken_US
dc.subjectEgalitarianismen_US
dc.subjectCinsiyeten_US
dc.subjectGenderen_US
dc.subjectOnur algısıen_US
dc.subjectPerception of Honoren_US
dc.subjectTürk Öğrencileren_US
dc.subjectTurkish Studentsen_US
dc.titleRelationship between health science students' gender-related attitudes and perception of honoren_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentİstanbul Atlas Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Ebelik Bölümüen_US
dc.authorid0000-0001-6393-8328en_US
dc.contributor.institutionauthorKutlu, Leman
dc.identifier.volume58en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage928en_US
dc.identifier.endpage939en_US
dc.relation.journalPerspectives in Psychiatric Careen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster