dc.contributor.author | Deveci, Muhammet | |
dc.contributor.author | Öner, Sultan Ceren | |
dc.contributor.author | Ciftci, Muharrem Enis | |
dc.contributor.author | Özcan, Ender | |
dc.contributor.author | Pamucar, Dragan | |
dc.date.accessioned | 2023-10-09T12:59:09Z | |
dc.date.available | 2023-10-09T12:59:09Z | |
dc.date.issued | 2022 | en_US |
dc.identifier.citation | Deveci, M., Öner, S. C., Çiftçi, M. E., Ender Özcan, and Pamucar, D. 2022. Interval type-2 hesitant fuzzy Entropy-based WASPAS approach for aircraft type selection. Appl. Soft Comput. 114, C (Jan 2022). https://doi.org/10.1016/j.asoc.2021.108076 | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12900/192 | |
dc.description.abstract | Belirli bir rotaya en uygun uçak tipinin seçimi, havayolu şirketlerinde karar vericilerin çeşitli ticari, pazarlama ve operasyonel kriterleri göz önünde bulundurarak belirsizlik altında ele alması gereken önemli konulardan biridir. Bu sorunun üstesinden gelmek için Entropi Tabanlı Ağırlıklandırılmış Toplam Ürün Değerlendirmesi (WASPAS) yöntemini ve aralık tipi-2 kararsız bulanık kümeleri (IT2HFS) entegre eden yeni bir çok kriterli karar verme yaklaşımı tanıtılmış ve tam bir hizmetten elde edilen özel bir vaka çalışması kullanılarak test edilmiştir. Türkiye'de taşıyıcı. Bu çalışma, IT2HFS'ye dayalı olarak uçak tipi seçimine ilişkin karar verme sürecindeki belirsizlik derecelerinin temsil edilmesine ve ele alınmasına katkıda bulunmaktadır. Sonuçlar Airbus 32C'nin Kuveyt ve İstanbul havalimanları arasındaki belirli bir rota için uygun bir alternatif olduğunu gösterdi. Uzmanlar sonuçları değerlendirdi ve önerilen yaklaşımın diğer dört IT2HFS tabanlı yaklaşımla karşılaştırıldığında en uygun yaklaşım olduğunu doğruladı. | en_US |
dc.description.abstract | Choosing the most appropriate aircraft type for a given route is one of the crucial issues that the decision makers at airline companies have to address under uncertainty based on various commercial, marketing and operational criteria. A novel multi-criteria decision making approach integrating Entropy-based Weighted Aggregated Sum Product Assessment (WASPAS) method and interval type-2 hesitant fuzzy sets (IT2HFS) is introduced for tackling this problem and tested using a particular case study obtained from a full service carrier in Turkey. This study contributes to representing and handling degrees of uncertainty in the decision making process of aircraft type selection based on the IT2HFS. The results showed that Airbus 32C is the suitable alternative for a given route in between Kuwait and Istanbul airports. The experts evaluated the results and confirmed that the proposed approach is the most suitable one when compared to four other IT2HFS based approaches. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | ELSEVIER | en_US |
dc.relation.isversionof | 10.1016/j.asoc.2021.108076 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Çok kriterli karar verme | en_US |
dc.subject | Multi-criteria decision making | en_US |
dc.subject | Havayolu | en_US |
dc.subject | Airline | en_US |
dc.subject | Hibrit bulanık yöntem | en_US |
dc.subject | Hybrid fuzzy method | en_US |
dc.title | Interval type-2 hesitant fuzzy Entropy-based WASPAS approach for aircraft type selection | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.department | İstanbul Atlas Üniversitesi, Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi, Endüstri Mühendisliği Bölümü | en_US |
dc.authorid | 0000-0002-2067-2029 | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Çiftçi, Muharrem Enis | |
dc.identifier.volume | 114 | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 14 | en_US |
dc.relation.journal | Applied Soft Computing | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |