Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKeser, İlkay
dc.contributor.authorDemiralay, Şeyma
dc.date.accessioned2023-08-23T09:22:01Z
dc.date.available2023-08-23T09:22:01Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.citationDemiralay, Ş., & KESER, İ., (2022). The effect of pet therapy on the stress and social anxiety levels of disabled children: A randomized controlled trial. Complementary Therapies in Clinical Practice , vol.48.en_US
dc.identifier.urihttps://orcid.org/0000-0002-5177-1919
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12900/153
dc.description.abstractAmaç: Evcil hayvan terapisi çocukların tedavi ve bakımında stres ve kaygı düzeyinin azaltılmasında etkili bir yöntemdir. Bu çalışmada evcil hayvan terapisinin bedensel engelli çocukların stres ve sosyal kaygı düzeylerine etkisinin belirlenmesi amaçlandı. Yöntem: Bu çalışma, ön test, son test ve izleme tasarımına sahip, tek kör, randomize kontrollü deneysel bir çalışmadır. Araştırma, Kasım 2019-Eylül 2020 tarihleri ​​arasında iki ayrı Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezinde, dahil edilme kriterlerini karşılayan 23'ü kontrol ve 21'i müdahale grubunda olmak üzere toplam 44 bedensel engelli çocuk ile gerçekleştirildi. Bu çalışmanın NCT numarası NCT04231799'dur. Araştırmanın verileri Kişisel Bilgi Formu (PIF), Algılanan Stres Ölçeği (PSS), Çocuklarda Sosyal Kaygı Ölçeği'nin Revize Edilmiş Versiyonu (SACS-R) ve kan basıncı ölçümleri aracılığıyla elde edildi. Müdahale grubuna evcil hayvan terapisi programı uygulandı. Rehabilitasyon merkezinde verilen standart eğitim dışında kontrol grubuna herhangi bir müdahale yapılmadı. Bulgular: Evcil hayvan terapisi programı müdahalesi sonrasında çocukların PSS ve SACS-R puan ortalamalarında azalma olduğu belirlendi. müdahale grubu ve bu azalma kontrol grubundaki bireylerle karşılaştırıldığında anlamlıydı.en_US
dc.description.abstractObjective: Pet therapy is an effective method in reducing stress and anxiety levels in the treatment and care of children. This study aimed to determine the effects of pet therapy on the stress and social anxiety levels of physically disabled children. Method: This study was a single-blind randomized controlled experimental study with a pre-test, post-test and follow-up design. The study was carried out between November 2019 and September 2020 in two separate Special Education and Rehabilitation Centers with a total of 44 physically disabled children, 23 in the control and 21 in the intervention group, who met the inclusion criteria. The NCT number of this study is NCT04231799. The data of the study were obtained through Personal Information Form (PIF), the Perceived Stress Scale (PSS), the Social Anxiety in Children Scale-Revised Version (SACS-R) and blood pressure measurements. A pet therapy program was applied to the intervention group. Apart from the standard training given in the rehabilitation center, no intervention was made on the control group Results: After the pet therapy program intervention, it was found that there was a decrease in the mean PSS and SACS-R scores of the children in the intervention group, and this decrease was significant compared to the individuals in the control group (p[removed]en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherELSEVIERen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEngelli çocuken_US
dc.subjectDisabled childen_US
dc.subjectEvcil hayvan terapisien_US
dc.subjectPet therapyen_US
dc.subjectPsikiyatri hemşireliğien_US
dc.subjectPsychiatric nursingen_US
dc.subjectSocial anxietyen_US
dc.subjectSosyal kaygıen_US
dc.subjectStresen_US
dc.subjectStressen_US
dc.titleThe effect of pet therapy on the stress and social anxiety levels of disabled children: A randomized controlled trialen_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentİstanbul Atlas Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Hemşirelik Bölümüen_US
dc.authorid0000-0002-5177-1919en_US
dc.contributor.institutionauthorDemiralay, Şeyma
dc.identifier.volume48en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage8en_US
dc.relation.journalComplementary Therapies in Clinical Practiceen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster