Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDemirhan, Damlanur
dc.date.accessioned2023-10-07T09:32:53Z
dc.date.available2023-10-07T09:32:53Z
dc.date.issued2023en_US
dc.date.submitted2023-06-22
dc.identifier.citationDemirhan, D. (2023). Genç yetişkinlerde anlatı mikroyapısal özelliklerinin incelenmesi. (Yüksek lisans tezi, İstanbul Atlas Üniversitesi, İstanbul). Erişim adresi https://hdl.handle.net/20.500.12900/182en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12900/182
dc.description.abstractDil, oldukça kompleks bir yapıya sahiptir. Dil gelişimi, bireyin yaşadığı deneyimler, yaş, eğitim düzeyi, sosyal çevre ve kişisel farklılıklar gibi birçok faktörden etkilenir. Genç yetişkinlik döneminde dil gelişimi devam etmektedir ve bireyler arasında çeşitlilik gösterebilir. Dilin sentaktik karmaşıklık göstergelerinden biri olarak ele alınan yan cümlecik üretimi yaşla birlikte artmakta ve bu durum dil becerilerinin matürasyonuna işaret etmektedir. Bu çalışma ile 18-30 yaş arası genç yetişkinlerin tek resim (anlatım modeli) ve sıralı öykü (yeniden anlatım modeli) ile elde edilen anlatı örneklerinde mikroyapısal özellikler ve eylemsi ile kurulan yan cümlecik üretimleri incelenmiştir. En yüksek sıklıkta eylemsinin üretimi, yeniden anlatım modeli ile sıralı öykünün kullanıldığı durumda gerçekleşmiştir.en_US
dc.description.abstractLanguage has a very complex structure. Language development is influenced by many factors such as the individual's experiences, age, educational level, social environment and personal differences. Language development continues during young adulthood and may vary between individuals. The production of subordinate clauses, which is considered as one of the indicators of syntactic complexity of language, increases with age and this situation indicates the maturation of language skills. In this study, microstructural features and the production of subordinate clauses with verbs in narrative samples of young adults between the ages of 18-30, obtained with single picture (narrative model) and sequential story (retelling model), were analyzed. The highest frequency of verb production occurred when the retelling model and sequential narrative were used.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Atlas Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDilbilimen_US
dc.subjectLinguisticsen_US
dc.subjectAnlatıen_US
dc.subjectNarrativeen_US
dc.subjectGenç Yetişkinen_US
dc.subjectYoung Adulten_US
dc.subjectMikroyapısal Analizen_US
dc.subjectMicrostructural Analysisen_US
dc.subjectSentaktik Karmaşıklıken_US
dc.subjectSyntactic Complexityen_US
dc.subjectEylemsien_US
dc.subjectActionen_US
dc.titleGenç yetişkinlerde anlatı mikroyapısal özelliklerinin incelenmesi = Investigation of narrative microstructural features in young adultsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentİstanbul Atlas Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Dil ve Konuşma Terapisi Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster