Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTekşen, Meryem Sümeyra
dc.date.accessioned2023-10-07T07:19:35Z
dc.date.available2023-10-07T07:19:35Z
dc.date.issued2023en_US
dc.date.submitted2023-06-12
dc.identifier.citationTekşen, M. S. (2023). Hızlı bozuk konuşması olan bireylerde mobil sesli kitap uygulamasının etkinliğinin değerlendirilmesi. (Yüksek lisans tezi, İstanbul Atlas Üniversitesi, İstanbul). Erişim adresien_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12900/178
dc.description.abstractHızlı Bozuk Konuşması (HBK) olan bireylere geleneksel terapi yöntemleri uygulanmakta ve konuşma hızlarının optimum seviyelerde olması sağlanmaya çalışılmaktadır. Sesli kitap uygulamasının hem konuşma hızını yavaşlatmada hem de bu normal konuşma hızını korumada etkili olabileceğini düşünüldü. Bu çalışmanın amacı, hızlı bozuk konuşması olan bireylere geleneksel terapi yöntemlerine ek olarak sesli kitap uygulamasından kitap dinleterek konuşma hızlarını düşürmek ve normal konuşma hızlarını korumayı sağlamaktı. Araştırmanın katılımcıları 12-45 yaş aralığına sahiptir. Hızlı bozuk konuşan kişilere ve kontrol grubuna akıcılığı şekillendirmek için abartılı sesletim, okumada duraklama, sözcüklerde ve cümlelerde vurgu ve ardışık okuma gibi geleneksel yöntemler uygulandı. Hızlı Geleneksel yöntemlerin uygulandığı üç ayrı grup oluşturuldu ve her grupta 10 kişi vardı. Sadece bir gruba geleneksel yöntemlere ek olarak mobil sesli kitap uygulaması ile dinleme görevi verildi. Geleneksel yöntemler uygulanmadan önce her gruba terapi öncesi yani ilk değerlendirme yapıldı. Değerlendirmede monolog konuşma, okuma, okuduğunu anlatma ve bakarak yazma hızları hesaplandı. Aynı değerlendirme terapi sürecinin sonunda da yapıldı. Sonuç olarak uygulanan terapi yöntemleri ve sesli kitap dinleme ile beklenen yavaşlama, tüm hızlı bozuk konuşma semptomlarını iyileştirmede etkili olabilirdi ancak hızlı konuşan bir kişinin yavaş bir hız elde etmesi ve bunu sürdürmesi normal bir konuşmacıdan çok daha zordur. Monolog konuşmadaki HBK benzeri davranışlardan öbek revizyonları ve uygun olmayan duraksamaların sesli kitap dinlemenin etkisi üzerine azaldıkları düşünüldü ancak terapi ve sesli kitap etkililiğini görebilmek için daha uzun süreli terapi ve daha fazla sayıda katılımcı gerekmektedir.en_US
dc.description.abstractTraditional therapy methods are applied to individuals with cluttering, and it is tried to ensure that their speaking speed is at optimum levels. It was thought that the audiobook application could be effective both in slowing down the speaking rate and in maintaining this normal speaking rate. The aim of this study was to reduce the speed of speech and to maintain normal speech speed by listening to the audio book application in addition to the traditional therapy methods for individuals with cluttering. The participants of the study are between the ages of 12-45. Traditional methods such as exaggerated pronunciation, pauses in reading, stress in words and sentences, and sequential reading were applied to shape fluency in individuals with cluttering and the control group. Three separate groups were formed in which fast traditional methods were applied and there were 10 people in each group. Only one group was given the task of listening with the mobile audiobook application in addition to the traditional methods. Before applying traditional methods, an initial assessment was made for each group. In the evaluation, monologue speaking, reading, reading comprehension and looking-writing speeds were calculated. The same evaluation was made at the end of the therapy process. As a result, the expected deceleration after the applied therapy methods and audiobook listening could be more effective for improving all the symptoms of distorted speech than any other goal, but it should be noted that it is much more difficult for a fast talker to achieve and maintain a slow speed than a normal speaker. Phrase revisions and inappropriate pauses in monologue-like speech were thought to decrease thanks to the effect of listening to audiobooks, but longer therapy and larger numbers of participants are required to see the effectiveness of the therapy and the audiobook.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Atlas Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHızlı Bozuk Konuşmaen_US
dc.subjectRapid Garbled Speechen_US
dc.subjectSesli Kitapen_US
dc.subjectAudio booken_US
dc.subjectAkıcılık Bozukluğuen_US
dc.subjectFluency Disorderen_US
dc.titleHızlı bozuk konuşması olan bireylerde mobil sesli kitap uygulamasının etkinliğinin değerlendirilmesi = Evaluation of the effectiveness of the mobile audiobook application for individuals with clutteringen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentİstanbul Atlas Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Dil ve Konuşma Terapisi Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster